NYTT POLITISKT PARTI inför valet?

NYTT POLITISKT PARTI inför valet?

Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 08:43
Okej, Frasse....

På vilket sätt tycker Du att jag inte ser till "helheten"?
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 09:11
Jag blev så ledsen och besviken, frasse, redan när jag läste ditt första inlägg i detta ämne men datorn kraschade så mitt svar till dig försvann där och då... Varför denna ilska och bitterhet? Tror du verkligen att det inte finns svenskar som åker på en räkmacka? Och allt hot och våld mm du nämner i senare inlägg. Är alla svenskar lugna och fredliga? Jag tycker mig höra en helt annan ton av bl.a dig? Och jag gissar att du är svensk?
Sträck ut din hand till människor i din närhet, oavsett bakgrund så bidrar Du till ett bättre samhälle. Föregå med gott exempel.
Sprid kärlek i världen
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 09:16
Svenskar är så naiva och blåögda vad gäller invandringen, kärleken spirar ju inte på gatorna i rosengård precis tyvärr...det är väl synd Pia?
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 09:17
Dom kvinnor som söker hjälp ska ju kunna få hjälp Dom är ju uppenbarligen inte med på det Jag tycker at tdet är lika jobbigt att bo med elaka svenskar som vilken elak människa som helst ... många söker sig till sverige för att kunna leva fredligt Utan lite invandring så hade det tillslut blivit inavel.. Jorden är till för alla Endast människor sätter gränser. Man skulle likaväl kunna skippa dom där gränserna mellan länderna och låta folk bosätta sig där det går att leva,där det finns tillgång till vatten,mat,jobb etc. Finns större problem man borde fokusera på än invandring.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 09:31
Men Frasse, du är ju så okunnig att det är skrämmande!

Vi behöver inte ställa människor mot varandra, pengarna ska räcka till alla. Just nu gör de inte det, det kan jag hålla med om, men lösningen är inte att stoppa invandringen.

Den politik som förs nu är kall och lämnar många människor i utanförskap. I Sverige borde man inte kunna bli utförsäkrad och sjukförsäkringen borde ha bättre villkor för svårt sjuka. Men...detta är inte invandrarnas fel, utan politikernas. Om man väljer en politik där "man ska klara sig på egen hand", blir resultatet det samhälle vi lever i idag.

Om du tror att bråken i Rosengård beror på något som ligger i invandrarnas natur, så behöver du läsa på om social och ekonomisk utsatthet/utanförskap och hur det påverkar en människa. Tror du på allvar att människor, både svenskfödda och utlandsfödda, som gör olika brott bara gör det pga "sin natur"??

Det finns något som heter solidaritet och det ska gälla ALLA människor.

Och en sista sak: vem av oss är egentligen svensk?? Hur långt bak i generationerna ska man räkna för att få kalla sig svensk enligt dig? Och är det okej att ha släktingar från Europa men inte från Afrika och Asien? Är jag svensk även om min släkt härstammar från Belgiska valloner? Är min man svensk när hans morfar är tysk?

Tror du att en muslim föds mer våldsbenägen än en kristen?
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 09:35
Kärleken spirar inte från dig i detta ämne heller frasse... Också lite synd... Jag är inte totalt naiv som tror att världen kan förändras på ett ögonblick, om bara frasse blir lite snäll och omtänksam mot invandrare, men jag tror att jorden kan bli en mycket mer harmonisk plats att leva på om ALLA åtminstone försöker vara goda mot varandra och respektera varandra som de individer vi är. En Utopi som Vampyria är inne på, gränslös Jord har funnits även i mina tankar... Stora frågor, som inte har några enkla svar...
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 10:01
Jag ber om ursäkt..glömde att alla måste tycka likadant här..man får bara prata bra saker om invandringen annars är man tydligen en idiot enligt vissa..tur att man är i gott sällskap iallafall.. att SD kommer få över 15% i årets val...sug på den...
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 10:14
Man kan skriva om man är påläst och har fakta.

När man skriver att invandrare är underutvecklade så blir det bara ett kvitto på inkompetens.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 10:34
Är du en polis som bestämmer vem som får skriva här charlott? vad har du själv tillfört i frågan med? tycker du att det är utvecklat att lösa konflikter med väld?
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 12:09
Nej, jag är ingen polis och du får skriva vad du vill. Jag menar bara att du kommer få mothugg (som du har fått av flera personer) så länge dina argument inte bygger på fakta.

Om du verkligen vill "vinna över människor" så måste du ha riktiga argument. Du kan inte skriva att människor är underutvecklade och tar alla bidrag från "svenska fattiga". Inte heller att "lönnfeta medelålders kvinnor" vill ta in invandrare bara för att få mångfald. Eller "gratis pizzaugnar till alla med rätt hudfärg" DET ÄR JU INTE SANT!!

Nej, det är inte utvecklat att lösa saker med våld. Skillnaden i vår människosyn är att du tror att det beror på att människor är underutvecklade och jag tror att det finns sociala/ekonomiska orsaker till att människor agerar som de gör. År av utsatthet och utanförskap kan leda till ett felaktigt beteende.

Människor som begår brott, är inte födda underutvecklade. Människor är en produkt av den miljö de kommer från/lever i.

Skillnaden mellan oss är också att jag inte blir arg på att solidaritet kostar pengar.

Jag tar naturligtvis avstånd från alla typer av våld och hedersvåld måste tas på allvar och aktivt motarbetas.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 12:51
Det bästa hade självklart vart om det vore ett paradis på jorden och alla kunde pussas o kramas i en sagovärld...men så fungerar det inte tyvärr..

Det är Almi som "lånar" ut pengarna till pizzaugnar mm till invandrare som vill starta eget företag..eftersom lånet är utan borgensförbindelse så ses det som ett rent bidrag...invandrarna går sedan i kk eller plundrar bolaget och min kompis köper sedan dyr fin restaurangutrustning som staten betalat för en spottstyver och säljer vidare....mkt dyrare så klart..

Att du anklagar mig för att ljuga charlott utan att själv ta reda på fakta är så man baxnar! hur kan du ens vara lärare? är det dagisfröken du är då kanske?

Man kan hjälpa invandrarna på plats istället för att lägga 100 miljarder om året för att få hit krig och elände tycker jag iallafall.
Kvinna 52 år

2014 Feb 24 Kl 13:26
Fast om man ska se helheten då ska man fasen inte generalisera som du gör frasse, du drar alla invandrare över en kam. VISST finns det bland invandrare människor som beter sig som du beskriver med våld och systemutnyttjande. MEN sådana människor finns inom ALLA grupper även bland svennesvenskarna, vilka det nu är Jag kan hålla med om att vi bör diskutera hur invandringen till Sverige sköts, hur människor tas emot, och hur medborgare överhuvudtaget "använder" sig av systemet, hur vi undviker felaktigt utnyttjande så att resurserna kommer dit där de verkligen behövs men att bara aggressivt spä på de fientligheter som förekommer mellan människor i vårt land leder INGENSTANS. Och så kommentaren "lönnfeta invandrarälskande damer i medelåldern"... hm, ja, detta var ju också ett argument (?) vad annat kan jag säga utom detta: knip igen och återlämna tråden till det som TN:n avsåg: en diskussion om hur de "utanförståendes" intressen skall tas tillvara.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 14:15
Det här är sista inlägget från mig eftersom detta inte leder till något konstruktivt/positivt, snarare tvärtom. Du får stå för dina åsikter så står jag för mina.

ALLA invandrare får inte gratis ugnar. Sedan finns det brister i systemet, men det är fortfarande inte invandrarnas fel. Det finns brister på fler håll i samhället.

Sjukförsäkringen och arbetslöshetsförsäkringen kostar också samhället pengar. Men inte går vi omkring och skyller på dessa människor hela tiden. (Eller, en del gör det. Det är så lätt att se ned på svaga människor och säga att de får skylla sig själva). Det är därför samhället blir kallt, när man alltid vill hitta en syndabock.

Och som sagt, pengar är inte allt....det handlar om vilken människosyn man har.

Mvh Charlott - lärare, svensk, europé och världsmedborgare.
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 14:44
Om vi ska hålla oss till det ursprungliga ämnet, tror jag att det är svårt att bilda ett nytt parti under valåret. Man behöver nog mer tid för att kunna bli ett seriöst parti.

Man måste ha ett väl utarbetat partiprogram också. Det finns ju partier som redan nu, på olika sätt, arbetar med sjukförsäkrings- och arbetslöshetsfrågor.

Ett eget parti blir kanske för "smalt". Oftast röstar man ju på ett parti av flera anledningar t ex miljöpolitik, skolpolitik, den ekonomiska politiken m m.

Men om man vill, så går det säkert!
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2014 Feb 24 Kl 14:45
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 24 Kl 15:08
Tror visst att man kan bilda ett nytt parti på valåret..kan vara lika seriöst oavsett när det bildas

sen brukar dom flesta partier börja med en fråga som engagerar och sen utöka efter tid..