NYTT POLITISKT PARTI inför valet?

NYTT POLITISKT PARTI inför valet?

Avregistrerad Medlem

2014 Mar 1 Kl 16:56
Citera (ventusunum * Feb 28, 2014 5:06)

Jag tänkte blanda mig in i denna 'heta' tråd.

Jag håller till viss del med Frasse, jag är absolut ingen nazist eller främlingshatare, tvärtom men ...

- Tycker att man FÖRST skall trygga försörjning ( arbete mm ) och bostadsfrågan för ALLA som är boende i Sverige. Det är ju detta allt handlar om, INTE främlingshat eller nåt annat.

Svensken i gemen är väldigt vänliga och absolut inga nazister. Väldigt många i Sverige har denna inställning men massmedia och andra vill vinkla det verkliga problemet i saken.

Gå in och läs SD:s partiprogram på nätet, inte kunde jag utläsa någon nazism där.

Här kan jag bara hålla med, även om jag inte tänker rösta på SD, alla partier kör med samma politik och tänker bara på sig själv, så jag tänker lägga min röst på Kalle Anka-partiet.
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 1 Kl 20:55
Trådstartarens intention var att bilda ett nytt parti; ett parti för människor som står utanför samhället - oavsett ursprung!

Politik kan man tycka olika om. Det viktigaste är att man engagerar sig. Eftersom vi lever i en demokrati, är det vår skyldighet att rösta. Vi ska rösta på det parti som vi anser bäst skulle föra folkets talan. Alla partier står inte för samma sak. Personligen anser jag att vi får två olika samhällen beroende åå om det är höger- eller vänsterblocket som regerar.

Tror inte att vi får mer att säga till om om vi röstar på Kalle Anka partiet....

Man bildar nya partier för att man vill lyfta en speciell fråga, men oftast blir dessa partier för "smala" så de kommer inte in i riksdagen. Personligen skulle jag inte rösta på ett parti som bara driver en fråga. Jag röstar på det parti som jag anser vill skapa det samhälle jag vill leva i.

Men eftersom många lever utanför samhället, äe det väl inte omöjligt att man kan få ihop ganska många medlemmar. Lycka till!
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 1 Kl 21:09
Ja vill trådstartaren starta ett bidragsparti med bidragstagare/kriminella oavsett ursprung så kan det nog bli succe kanske, bidragstagande invandrare är ju en stor röstgrupp...

Ingen jobbar, alla lever på samhället
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 1 Kl 21:19
Citera (Charlott * Mar 1, 2014 20:55)

Trådstartarens intention var att bilda ett nytt parti; ett parti för människor som står utanför samhället - oavsett ursprung!

Politik kan man tycka olika om. Det viktigaste är att man engagerar sig. Eftersom vi lever i en demokrati, är det vår skyldighet att rösta. Vi ska rösta på det parti som vi anser bäst skulle föra folkets talan. Alla partier står inte för samma sak. Personligen anser jag att vi får två olika samhällen beroende åå om det är höger- eller vänsterblocket som regerar.

Tror inte att vi får mer att säga till om om vi röstar på Kalle Anka partiet....

Man bildar nya partier för att man vill lyfta en speciell fråga, men oftast blir dessa partier för "smala" så de kommer inte in i riksdagen. Personligen skulle jag inte rösta på ett parti som bara driver en fråga. Jag röstar på det parti som jag anser vill skapa det samhälle jag vill leva i.

Men eftersom många lever utanför samhället, äe det väl inte omöjligt att man kan få ihop ganska många medlemmar. Lycka till!

Tack för Ditt stöd!
Du är Välkommen att medverka!
MVH
Eva
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 1 Kl 21:22
Jag har full förståelse för trådskaparens goda intentioner, och nej, det gör ingen skillnad om vi röstar rött eller blått, så länga man inte ens kan diskutera invandringspolitiken i Sverige utan att man blir kallad rasist, kommer diskussionen alltid att vara infekterad, för ingen ser elefanten i rummet.
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 1 Kl 21:28
Citera (frasse * Mar 1, 2014 21:09)

Ja vill trådstartaren starta ett bidragsparti med bidragstagare/kriminella oavsett ursprung så kan det nog bli succe kanske, bidragstagande invandrare är ju en stor röstgrupp...

Stackars frasse...är Du lika missanpassad - fast Du vägrar erkänna det, ens för Dig själv?

Mitt tips är att Du startar ett alldeles eget parti...
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 1 Kl 21:33
Citera (ReelEVAting * Mar 1, 2014 21:28)

Stackars frasse...är Du lika missanpassad - fast Du vägrar erkänna det, ens för Dig själv?

Mitt tips är att Du startar ett alldeles eget parti...

Vem har pratat om missanpassad? finns väl sjuka som verkligen behöver leva på bidrag...det säger jag inget om men det finns ju dom som utnyttjar systemet med vilket jag tycker är väldigt fult..
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 1 Kl 22:28
Citera (pf555 * Mar 1, 2014 21:22)

Jag har full förståelse för trådskaparens goda intentioner, och nej, det gör ingen skillnad om vi röstar rött eller blått, så länga man inte ens kan diskutera invandringspolitiken i Sverige utan att man blir kallad rasist, kommer diskussionen alltid att vara infekterad, för ingen ser elefanten i rummet.

Det spelar visst roll om vi röstar rött eller blått, för jag talar inte om invandringspolitiken. För mig finns det andra frågor som är viktigare!!
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 1 Kl 22:43

Så nu klumpar du ihop bidragstagare och kriminella också!? (Hur ska den här diskussionen sluta!?) Det har aldrig varit tal om ett bidragsparti (bara från dig då). Det handlar om att tillvarata dessa gruppers intressen och det kan man göra på olika sätt. Och kriminella personer har ingen tagit upp förut. Du säger ju själv att välfärd är viktigt och en av Sd:s viktiga frågor är att ta hand om gamla människor. Men jag antar att välfärden bara är riktad till "svenska" människor. Och när man läser Sd:s partiprogram om vem som är svensk så skrattar man ju högt (min personliga åsikt). Eftersom du sympatiserar med ett parti som tillvaratar dina intressen så behöver du ju inte bry dig om ifall någon annan startar ett parti som tillvaratar andra människors intressen.
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2014 Mar 1 Kl 22:51
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 1 Kl 23:01
Invandringspolitiken har ju blivit en stor fråga/ oj de kanske kom en liten groda där.. men många gånger är bidragstagande invandrare kriminella vid sidan av (bränner bilar mm tex)

Ja det handlar väl om hur vi ska få detta samhället att gå runt och det är väl inte rätt att en svensk pensionär som jobbat hela sitt liv har 4000kr mindre i månaden än en nykommen invandrare? eller att en invandrarpensionär som vart i sverige flyttar hem igen och kan kvittera ut svensk pension i sitt hemland? finns mkt att göra där.. därför vill jag rösta på SD

Lars Wilks livaktsskydd kostar bara det 22 miljoner om året för att muslimerna jagar han...varför jagar idioterna han? för att han har råkar rita en hund? inte konstigt att dom krigar idioterna...
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 1 Kl 23:12
Invandringspolitiken är en viktiga fråga, men det är inte den fråga som avgör hur jag röstar.

Det finns "osmarta" människor i alla länder och inom alla religioner.
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 1 Kl 23:25
För mig betyder det mkt. att våra skatteresurser fördelas solidariskt och att dom går till nödvändiga saker som sjukvård, skola, forskning mm och inte till andra länders medborgare för att dom krigar...(då får man hjälpa på plats i sånt fall och kan hjälpa fler billigare...) att ska kunna ha ett någotsånär tryggt samhälle därför röstar jag på SD.
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 2 Kl 07:28
Bra Charlott, nu börjar vi få ordning på debatten!
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 2 Kl 07:44
Ja charlott är lite mer sympatisk... och passar bättre som partiledare i ditt nya parti Reel..

Hon har bredare program och inte lika enkelspårig... sen kan hon uttrycka sig lite mer professionellt...sen behöver man ju inte tycka om allt hon säger för de...

Men det är en bra början...
Avregistrerad Medlem

2014 Mar 2 Kl 11:37
Jag vill inte bli partiledare. Jag sympatiserar redan med ett annat parti......