Pema Chödrön

Pema Chödrön

Avregistrerad Medlem

2014 Feb 25 Kl 11:17
Lånade hem ett par böcker igår och när jag kikat lite i dom kände jag att jag gärna ville dela med mig ett par rader ur "När allt rasar samman" av Pema Chödrön. Hon är en amerikansk buddhistisk nunna...

"Vi borde varje dag tänka på den aggression som finns i världen- i New York, Los Angeles, Halifax, Taiwan, Beirut, Kuwait, Somalia, Irak, ja överallt. Runtom i världen slår alla ständigt tillbaka mot fienden och smärtan stegras hela tiden. Vi borde reflektera dagligen över detta och fråga oss:Kommer jag att bidra till aggressionen? Varje dag när vi känner spänningen stiga borde vi fråga oss: Tänker jag handla på ett fredligt sätt eller ge mig ut i krig?

Mycket kloka tankar enligt mig. Jag tänker att just JAG i dessa rader kan betyda så oerhört mycket.
Med kärlek/Pia
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 25 Kl 11:30
Kim i Nordkorea låter hungriga hundar äta upp hans släktingar levandes??? då har man inte mycket till kärlek/hjärta i kroppen...

Han skulle nog behöva en hel lastbil med pepparkakor....minst
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 25 Kl 12:08
Men frasse! Tror du inte alls på iden? Jag menar... Jag förstår att det finns massor av ondska i världen men vill DU vara med och bidra till detta?Spä på den ytterligare? DU kan också göra skillnad genom att uttrycka DIG kärleksfullt och fredligt och sprida positiv energi runtomkring DIG oavsett vad andra gör! Våga tro på det goda frasse... Kärlek till dig o alla andra...
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 25 Kl 13:39
Det gör jag Pia, Jag hjälper andra allt vad jag kan men vi enskilda människor kan nog inte påverka världen så lätt...synd men sant..

Ja ger upp de tyvärr...
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 25 Kl 13:50
Äsch ja borde nog bli lite positivare, klart det går Pia
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 25 Kl 15:03
Härlig inställning frasse, hahaha... Jag bortser från alla dina andra inlägg med negativ klang och fokuserar på ditt sista... Sprid budskapet vidare... fniss...
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 25 Kl 15:20
Hallå...ja ångrar inget ja skrivit förut...bara så vi inte rusar iväg i nåt nu som blir svårt att styra upp...okej jag ska sprida vidare...
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 25 Kl 15:32
Hahaha... Jag som trodde jag omvänt dig...hahaha... Nej, jag skoja bara men jag kan välja att bortse från negativa inlägg om jag vill...Och fokusera på det goda. Det är skillnaden. Dina tankar och åsikter står för dig och jag behöver ju inte hata dig som människa bara för att jag inte tycker om allt du säger... Och jag kan även tycka om saker som du säger som det positiva inlägget...
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 25 Kl 15:35
Låter bra de Pia nu kör vi på ditt koncept ett tag
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 25 Kl 16:14
Absolut jätte kloka ord.Verkar vara en läsvärd bok
Avregistrerad Medlem

2014 Feb 25 Kl 20:58