Tänkvärt...

Avregistrerad Medlem

2014 Jun 30 Kl 17:36
Dansk public service gör taburadio för svenskar
www.journalisten.se/nyheter/dansk-public-service-gor-taburadio-svenskar

1:a programmet
arkiv.radio24syv.dk/channel/9874462/danmarks-rost
Avregistrerad Medlem

2014 Jul 7 Kl 15:11
Intressant om barn och föräldrar mfl. i extrema Sverige
Dagens Danmarks röst
arkiv.radio24syv.dk/video/10033108/danmarks-rost-07-07-2014
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2014 Jul 7 Kl 15:21
Avregistrerad Medlem

2014 Jul 11 Kl 15:49
Danmarks röst, bra program i dag om:
Vi tar upp genusfrågan ur olika perspektiv. Är det tabu att prata om kvinnors våld mot män? Har genusdebatten gått överstyr? Medverkande journalisten Ingrid Carlqvist, psykologen Eva Rusz och matematikern Tanja Bergkvist. Mikael Jalving
arkiv.radio24syv.dk/video/10044560/danmarks-rost-11-07-2014
Avregistrerad Medlem

2014 Jul 11 Kl 16:42
Att det var så illa och så galet helt vansinnigt hade jag ingen aning om.
Tanja Bergkvist, en ung skärpt tjej som redogör för en del tokigheter.
tanjabergkvist.wordpress.com/
Avregistrerad Medlem

2014 Jul 16 Kl 17:54
Danmarks röst idag bla. annat om klimat.
Det är så mycket fuffens och båg så att man baxnar. Isarna vid polerna har aldrig varit så tjocka som nu och allt snack beror på makthagalna EU och FN, dom gör allt för att stärka sin makt. Dom mest pådrivande i denna cirkus är USA och Sverige!!.
20 min in Doktor vid Linköpings univ. Jakob N och även Lena K som utvecklar motståndet mot sin kritik.
arkiv.radio24syv.dk/video/10060653/danmarks-rost-16-07-2014
Avregistrerad Medlem

2014 Jul 25 Kl 21:44
Finns det ngn som känner sig ensam fast ni har folk runt er? Ngn som inte letar sex eller dejt? Är det fler än jag som gärna hade haft en handfull nära vänner? Vänskap är svårare och mer värdefullt än sex.
Avregistrerad Medlem

2014 Jul 26 Kl 22:53
Citera (ninanina * Jul 25, 2014 21:44)

Finns det ngn som känner sig ensam fast ni har folk runt er? Ngn som inte letar sex eller dejt? Är det fler än jag som gärna hade haft en handfull nära vänner? Vänskap är svårare och mer värdefullt än sex.

Jag kan känna att jag är i samma situation. Har jämt folk runt om mig i jobbet, men saknar den där nära samhörigheten med några. Det kan ju vara så att jag har svårt att släppa en del nära inpå, men det jag själv känner är att jag har svårt att bjuda in mig själv och bara knacka på hos bekanta när de å sin sida inte hittar till min dörr förutom med hjälp av inbjudan.
Avregistrerad Medlem

2014 Jul 30 Kl 14:57
Jag gör det.
Avregistrerad Medlem

2014 Aug 21 Kl 10:21
Detta är något att fundera på.
www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE
Avregistrerad Medlem

2014 Sep 6 Kl 19:35
Den stora planen, jo så är det nog.
Sun News Canada intervjuar Glenn Beck om hur det blev och troligen blir.
snaphanen.dk/2014/09/05/sharia-politi-i-wuppertal/
Avregistrerad Medlem

2014 Sep 7 Kl 16:10
Jag är en kvinna, mamma, fru. Ålder 43 år. Har två barn. Vi bor på landet i Småland, Kronobergs län. Men egentligen är jag inte skapt till att vara ensamhet. Har mina hundar. Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Mina intressen ligger mest i djur, natur, sjön, promenad, skärgård m.m.
Medmänsklighet och omtanke är det viktigaste i livet.
Tänk om några av mina bästa framtida vänner finns här.

Vad jag gör på min fritid!
Går kurser med hundarna tränar och tävlar m.m.

Om den jag söker!
Kamrater, vänner, motions sällskap, resesällskap. Någon som behöver mig och som jag kommer att behöva är vänner fram för allt. Allt för att få glädje och skratt i vardagen.

Vad vill jag göra med dig!
Öppen för nya upplevelser att får nya seriösa, ärliga vänner.

Har en blogg där jag skriver om mina diagnoser, psykisk ohälsa och vill lyfta fram min blogg eftersom målet med den är att skapa en gemenskap, öka kunskapen och minska min tabun, Diganoser m.m Vill ni mig något så är den här.

Vänner i Ljungby/Växjö sökes! Är en 43-årig kvinna/mamma/fru till två barn som vill vara social och träffa nya människor, som förhoppningsvis blir bra vänner tillslut! Vill hålla mig till åldersklassen 40-50. Jag bor mellan Ljungby och Växjö och tar mig via bil. Jag är öppen för förslag men ex en fika, käka eller kanske en promenad vore nåt att börja med?

Nämligen vanlig kvinna som känner ett behov av att prata av sig emellanåt. Spelar ingen roll om vad eller vem det är bara vi hittar varandra. Jag är för det mesta positiv, blir jag tvärtom så har jag alltid en ordentlig anledning till det. Är väldigt jordnära av mig.

Inget särskilt och allting. Det jag får tiden att gå med sker inom hemmets väggar och på utsidan naturligtvis. Är föreningsmänniska och går på hundkurser med mina hundar, besöker spa eller liknande m.m.

Får gärna vara lite som mig. Ska kunna ta sig själv med en, om inte flera nypor salt. Humor är ett plus, fast det skadar ju inte att kunna prata lite allvar heller. Självdistans är i alla fall en stor fördel.

Prata och lära känna varandra i första hand, är man på samma våglängd så kanske man till och med behöver ses, det får tiden utvisa.

Brevkontakt här på sajten, Chatt m.m

Vänskap, Onlinevän, Chattvän m.m

Blyg, Försynt, Lyssnar helst, Har inga nära vänner, Känner mig ofta ensam, Planerar in någon aktivitet på helgerna m.m

Det hade jag inte orkat på grund av mina diganoser som jag har. Har själv en blogg som jag skriver om mitt liv och mina diagnosen. Men jag är väldig glad att det så. Jag har om kring mig. Har min familj.
Jag är en mamma som inte är som alla andra mammor. Jag följer min egna väg och kan man inte respektera det så håll dig undan. Jag älskar djur men katter och hundar ligger mig varmast om hjärtat. Sen så betyder min familj allt för mig så ni vet*S*.
Kolla gärna in min blogg och lämna gärna ett avtryck! Antingen i gästboken eller med en kommentar!
Tankar från en helt vanlig kvinna, mamma, fru med diagnosen ?autismspektrumtillstånd. Stadie. Har Autism, asperger, utvecklingstörning.
Men lever efter mottot att hellre se möjligheter än problem! Bloggat tidigare men blev inte mycket av det hela till slut. Får se om det blir annorlunda nu!
Syftet med mitt bloggande är att dela med mig av mina åsikter och innesta tankar plus skriva om vad som händer i mitt liv! Har alltså inget specifikt ämne att skriva om. Får bli vad det blir helt enkelt. Söker vänner! Min bloggadress:

miamiamia.bloggplatsen.se/ och E-mailadress: mia2@home.se

/E-mail: mia2@home.se

miamiamia.bloggplatsen.se/
Avregistrerad Medlem

2014 Sep 8 Kl 23:03
"Sverige gør sig til et land, Europa må beskytte sig imod."
Fruktansvärt Rysligt, men varför bry sig om det.
snaphanen.dk/2014/09/08/de-revolutionaere/#more-180681
Man 52 år

2014 Sep 25 Kl 07:02
Jag har kol och har varit intagen på Akademiska sjukhuset ett tag och då upptäckte dom samband min lunginflammation att jag har lungcancer, men jag är lika glad ändå och tycker att jag levt ett intressant liv på gott och ont och även smakat på livet på gott och ont ända som jag ångrar i livet är kontakten med mina barn som nu är vuxna och en del andra saker som jag ställde till med under livetsresa på grund av olika omständigheter.. Men jag är inte bitter över att jag ska gå ur tiden utan känner att jag har levt ett händelserikt på olika sätt och har en tillfredsställande liv och är nöjd med det jag upplevde på den tiden och är i harmoni med mej själv och accepterar det som nu kommer och har inte några problem med det förutom att försoning med barnen förutom så har jag accepterat att mina dagar är räknade och har inte någon ångest eller bitter het över detta utan har försenats med mej själv!! Mvh Lejon68
Avregistrerad Medlem

2014 Sep 25 Kl 22:18
Citera (Lejon68 * Sep 25, 2014 7:02)

Jag har kol och har varit intagen på Akademiska sjukhuset ett tag och då upptäckte dom samband min lunginflammation att jag har lungcancer, men jag är lika glad ändå och tycker att jag levt ett intressant liv på gott och ont och även smakat på livet på gott och ont ända som jag ångrar i livet är kontakten med mina barn som nu är vuxna och en del andra saker som jag ställde till med under livetsresa på grund av olika omständigheter.. Men jag är inte bitter över att jag ska gå ur tiden utan känner att jag har levt ett händelserikt på olika sätt och har en tillfredsställande liv och är nöjd med det jag upplevde på den tiden och är i harmoni med mej själv och accepterar det som nu kommer och har inte några problem med det förutom att försoning med barnen förutom så har jag accepterat att mina dagar är räknade och har inte någon ångest eller bitter het över detta utan har försenats med mej själv!! Mvh Lejon68

Vad sorgligt....tänker på dig!
Kram